Μειώστε τη χοληστερόλη σας... φυσικά

Γράφτηκε από 

Παραδεχτείτε το! Λίγο η θάλασσα, λίγο η τοποθεσία, λίγο η παρέα αλλά  και ότι άλλο συνέθεσε τις διακοπές σας, έγιναν η αιτία να ξεφύγετε από το διατροφικό σας πρόγραμμα.  Μαζί με τον δείκτη της ζυγαριάς όμως, το πιθανότερο είναι πως –δυστυχώς- ανεβάσατε και τον δείκτη της χοληστερόλης σας! Κι ενώ λοιπόν βρίσκεστε σε περίοδο… αναζήτησης του πιο αποτελεσματικού φαρμάκου κάθε ένας έχει να σας προτείνει και μια ιδανική και δοκιμασμένη λύση! Ο φαρμακοποιός, οι φίλοι, η μαμά, αλλά και κάθε ‘‘είδους’’ γνωστός ισχυρίζεται πως ξέρει το σωστό φάρμακο! Ακόμα όμως και αν η θεία σας ορκίζεται στο όνομα ενός χαπιού, δεν σημαίνει ότι θα γίνει το ίδιο και με εσάς… Μάλιστα, το πιο πιθανό είναι να έχει παίξει κάτι άλλο σημαντικό ρόλο στη μείωση της χοληστερόλης της (κάποια αλλαγή στη διατροφή της,  πιθανότατα) και απλά έχει ξεχάσει να σας το αναφέρει… Το καλύτερο που έχετε να κάνετε λοιπόν εκτός από το να επισκεφθείτε τον γιατρό σας, είναι να αναζητήσετε ένα απόλυτα φυσικό τρόπο να μειώσετε την χοληστερόλη σας –ενώ βέβαια προσέχετε πάντα τη διατροφή σας και κάνετε ήπια άσκηση- πριν καταφύγετε στην λύση των φαρμάκων.   Εμείς συγκεντρώσαμε όλες τις τελευταίες έρευνες γι’ αυτά τα φυσικά προϊόντα και το πώς επηρεάζουν τον ανθρώπινο οργανισμό που σύμφωνα με τους ειδικούς αποδίδουν και βρίσκονται… στα ντουλάπια σας!

1. Απόσταγμα φύλλων αγκινάρας Τι είναι: Αποξηραμένα φύλλα αγκινάρας, γνωστά και ως Cynara scolymus. Οι αποδείξεις: Το 2000, γερμανοί ερευνητές έκαναν μια έρευνα σε 150 ενήλικες με υψηλό (πάνω από 280) δείκτη κακής χοληστερόλης (LDL). Κατά την διάρκεια της έρευνας, χρησιμοποιήθηκαν χάπια με απόσταγμα φύλλων αγκινάρας και χάπια placebo. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως εκείνοι που πήραν το κανονικό χάπι μειώσαν τα ποσοστά της LDL κατά 23% (!) μέσα σε διάστημα 6 εβδομάδων, αντίθετα με τους υπόλοιπους που έδειξαν μείωση μόλις 6%. Παρόλα αυτά όμως, μια πιο πρόσφατη έρευνα δεν επαλήθευσε σε μεγάλο βαθμό αυτή την μείωση των επιπέδων, η οποία και έφτασε μόλις το 4 %. Να σημειώσουμε εδώ ότι δόθηκε μόνο το 30% του αποστάγματος, από όσο στην πρώτη έρευνα και αυτό (μαζί με την γενικότερα καλύτερη εικόνα υγείας των εθελοντών) μάλλον έχει παίξει ρόλο στην διαφορά των αποτελεσμάτων.  Να θυμάστε ότι: Δεν υπάρχουν αρκετές έρευνες που να υποστηρίζουν ή να απορρίπτουν επιστημονικά το απόσταγμα φύλλων αγκινάρας, ως φυσική «συνταγή» καταπολέμησης της χοληστερόλης. Σκεφτείτε το λοιπόν λίγο περισσότερο πριν το επιλέξετε.  2. Ιχθυέλαιο Τι είναι: Πλούσιο σε Ω3 λιπαρά οξέα και συνήθως το βρίσκετε σε διάφανες κάψουλες. Οι αποδείξεις: Κλινικές δοκιμές με χορήγηση σχετικά μεγάλης δόσης Ω3 (πάνω από 3 γραμμ.) δείχνουν σαφή μείωση των τριγλυκεριδίων —βασικοί δείκτες της δημιουργίας χοληστερόλης— της τάξεως του 10% ως 30% (όσο περισσότερα τριγλυκερίδια, τόσο μεγαλύτερη η μείωση.) Πρέπει να γνωρίζετε όμως πως το ιχθυέλαιο δεν μειώνει και την «κακή» χοληστερόλη.

Να θυμάστε ότι: Αν έχετε υψηλά ποσοστά τριγλυκεριδίων (δείκτη επικινδυνότητας για καρδιακές παθήσεις) μπορείτε να λαμβάνετε περίπου 1 γραμμ. Ω3 την ημέρα.  3. Νιασίνη (νικοτινικό οξύ) Τι είναι: Πρόκειται για βιταμίνη Β που εμφανίζεται σε φυσική μορφή στο κρέας, τα ψάρια, και τα γαλακτοκομικά. Οι αποδείξεις: Επιστήμονες γνωρίζουν εδώ και δεκαετίες ότι η νιασίνη βοηθά στη μείωση της χοληστερόλης. Έρευνες που έχουν γίνει ειδικά για την κακή (LDL) χοληστερόλη δείχνουν ότι μειώνεται ακόμα και μέχρι 35%. Όμως χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή γιατί αν κάποιος λαμβάνει 3 με 4 γραμμ. την ημέρα για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να έχει παρενέργειες όπως εξάψεις ή ακόμα και πρόβλημα στο συκώτι. Να θυμάστε ότι: Η νιασίνη ανεβάζει την «καλή» χοληστερόλη, αλλά δεν θα πρέπει να την παίρνετε σε συμπλήρωμα χωρίς την συμβουλή του γιατρού σας. Ειδικά αν θα πρέπει να τα παίρνετε  για μεγάλο χρονικό διάστημα. 4. Πρωτεΐνη σόγιας Τι είναι: Την συναντάμε στο τυρί τόφου και στο γάλα σόγιας. Μπορείτε ακόμα να το βρείτε και σε μορφή σκόνης στα καταστήματα υγιεινής διατροφής.  Οι αποδείξεις: Μια δεκαετία πριν, αμερικανικές έρευνες έδειχναν ότι τα αποτελέσματα μείωσης ήταν εντυπωσιακά, τόσο που επέτρεψαν σε αμερικανικά συσκευασμένα τρόφιμα που την περιείχαν να θεωρούνται ότι μπορούν να μειώσουν την «κακή» χοληστερόλη. Πρόσφατες έρευνες (το 2006) όμως αποδεικνύουν ότι τα επίπεδα μείωσης είναι πολύ χαμηλά. Επίσης η σόγια δεν αυξάνει την «καλή» χοληστερόλη, κάτι που θα ήταν εξίσου σημαντικό. Να θυμάστε ότι: Ναι μεν η πρωτεΐνη σόγιας μειώνει την κακή χοληστερόλη, αλλά όχι σε μεγάλο ποσοστό (κάτω από 3%), οπότε μάλλον είχε υπερεκτιμηθεί.

5. Σκόρδο Τι είναι: Εκτός από την φυσική του κατάσταση (η οποία δεν βοηθά καθόλου την αναπνοή σας) το βρίσκετε και ως έλαιο, απόσταγμα ή χάπι. Οι αποδείξεις: Μια έρευνα του 2000 έδειξε ότι το σκόρδο μπορεί να μειώσει ελαφρά την κακή χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια, αλλά για σύντομο χρονικό διάστημα (περίπου ένα τρίμηνο) Πρόσφατη έρευνα όμως (το 2007), με χρήση σκόρδου σε κάθε μορφή και χαπιού placebo για πάνω από 6 μήνες, έδειξε δυστυχώς ότι το σκόρδο δεν μειώνει την χοληστερόλη (LDL) ή τα τριγλυκερίδια.    Να θυμάστε ότι: Αν και για ένα μικρό χρονικό διάστημα ίσως να υπάρξει μια μικρή μείωση, στην ουσία πρόκειται για έναν ακόμα κλασικό «μύθο» που μας μπερδεύει μεταξύ παράδοσης και ιατρικής.  6. Τζίνσενγκ Τι είναι: Ένα ασιατικό βότανο, το οποίο χρησιμοποιούνταν για αιώνες σε συνταγές της παραδοσιακής ιατρικής και τώρα το βρίσκετε σε κάψουλες. Οι αποδείξεις: Τα αποτελέσματα των ερευνών είναι αντικρουόμενα και καθόλου πειστικά. Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ αρκετές έρευνες έχουν δείξει ότι υπάρχει μια μείωση της κακής κι αύξηση της καλής χοληστερόλης, αλλά όλες αυτές οι έρευνες είναι μικρής εμβέλειας και καμία δεν έχει γίνει με χάπι placebo. Να θυμάστε ότι: Δεν υπάρχουν αρκετές ενδείξεις ότι αυτό το βότανο μειώνει όντως την κακή χοληστερόλη.

7. Φυτικές (διαλυτές) ίνες Τι είναι: Θα τις βρείτε στα κίτρινα φρούτα και τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής άλεσης αλλά και σε συμπληρώματα διατροφής. (Αν και κάνουν με άλλους τρόπους καλό στην καρδιά, δεν φαίνεται τελικά να επηρεάζουν την χοληστερόλη) Οι αποδείξεις: Το 1999 το Χάρβαρντ συγκέντρωσε πάνω από 70 έρευνες που έδειχναν ότι οι διαλυτές ίνες μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα της χοληστερόλης. Μάλιστα για κάθε γραμμάριο διαλυτών ινών που προστίθετο στη δόση τα επίπεδα έπεφταν κατά δύο μονάδες (σε διάστημα μιας εβδομάδας). Το κακό είναι ότι ελάχιστοι από μας λαμβάνουμε 25 γραμμ. φυτικές ίνες την ημέρα και οι διαλυτές είναι πολύ λιγότερες. Επίσης η συστηματική λήψη τέτοιων συμπληρωμάτων μπορεί να προκαλέσει γαστρεντερικές διαταραχές.  Να θυμάστε ότι: Μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες μπορεί πράγματι να μειώσει την κακή χοληστερόλη, έστω και ελαφρά και κάνει συνολικά καλό στην υγεία της καρδιάς σας.

Είναι σημαντικό να μην ξεχνάτε πως ο μόνος αρμόδιος ώστε να υποδείξει την κατάλληλη θεραπεία για την περίπτωσή σας είναι ο γιατρός σας